byebye New Zealand

Efter en vecka in Queenstown åkte vi igår vidare mot Christchurch. Där åkte vi åt olika håll, Pernilla och Agnes åkte direkt till flygplatsen och jag åkte och checkade in på hostlet. Har varit riktigt nervös över att bli själv men än så länge har det inte varit några problem alls förutom att det är tråkigt. Känner på mig att jag kommer prata bra med mycket när jag kommer hem.

Idag har jag vandrat runt i staden och kollat läget. Det är en mysig stad, synd att så mycket är förstört. Vart jag än gick såg jag arbetare som försökte bygga upp staden igen, det är även en stor del av staden som är avstängd.

Just nu sitter jag på flygplatsen och försöker få tiden att gå snabbare. Det är 4 timmar kvar till mitt flyg mot Melbourne lyfter. Ska bli både kul och tråkigt att komma dit. Har hört att det ska vara en mysig stad fylld av fik vilket passar mig perfekt, men att komma till Melbourne betyder även att min resa snart är slut. När jag kommer dit är jag på min resas sista destination vilket är riktigt tråkigt.

Jag har haft en otroligt bra månad här i Nya Zeeland och vill mer än gärna komma tillbaka. Det är ett land som är så himla vackert och fräckt. Det går inte att beskriva naturen vi har sett, vackert är inte tillräckligt bra.

Christchurch

Hejdå Nya Zeeland och hej igen Australien!


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback