Nya Zeeland

Nu var det ett tag sedan jag skrev här och herregud vad saker som har hänt!

Sista dagarna i Cairns tog vi det bara lugnt och njöt av solen, 34 grader. Den 30 mars flög Viktoria och jag till Sydney, där tog vi vår sista fikan tillsammans innan det var dags att skiljas. Usch vad sorgligt det var. Så fort vi hade gått åt två olika håll kände jag mig extremt ensamt men det var bara att åka till internationella flygplatsen. Där gick allt väldigt smidigt, var väldigt nervös för hur det skulle vara att flyga själv men det var inga problem alls. När jag väl kom fram till Aucklands flygplats letade jag upp en skön soffa och gjorde det bekvämt för mig, satt trots allt där i 15 timmar innan Pernilla och Agnes kom. När dom äntligen kom åkte vi till boendet och checkade in.

Under våran första vecka här i Nya Zeeland har vi hunnit göra en hel del. Vi har shoppat, åkt ring och hoppat baklänges i en grotta, vandrat över vulkaner och berg, sett vattenfall, träffas massa sköna männsikor och mycket mer. Vill ni läsa mer ingående så tycker jag att ni ska gå in på Agnes och Pernillas blogg.
www.aussieandback.blogg.se

Igår satte vi oss i bussen och åkte vidare mot River Valley. På vägen dit vandrade vi till ett mycket fint vattenfall, minns inte vad det hette. När vi väl kom fram till River Valley kunde inte bussen köra ner för den branta och långa backen som ledde till vårat hostel. Busschauffören sa till oss att vi måste ta med oss allt vi behöver för natten för han kommer inte gå uppför backen för att låsa upp. Vad gör vi? Jo vi glömmer våran kylväska med våran mat.. Det blev en riktigt smarrig middag, gröt..
Det var det mest fridfulla och mysiga stället jag har hithills varit på!

Idag har varit en dag full av kaos ! Vi satte oss på bussen och åkte vidare mot Wellington. På bussen ringde vi Kiwis kontor för att ändra våran bokning men klart att den bussen vi ville med var full. Vi fick tänka om och planera vidare, eftersom kiwibussarna inte går varje dag blev det riktigt jobbigt. När vi väl kom fram till en lösning och ringde kontoret var ju såklart den bussen vi ville med full..Vi höll på i två hela timmar med att planera våran resa !

Väl framme i Wellington hade det blivit fel med våran bokning på hostlet. Hela våran buss hade fått en natt bokad, vi skulle haft fyra nätter. Hostlet var fullt så vi fick springa ner till ett annat hostel fort som bara den och kolla om det fanns lediga sängar. Som tur var var vi nästan först till det andra hostlet och fick ett rum, dock kommer vi inte kunna sova i samma rum alla nätter men det får gå.

Hoppas på 5 dagar här i Wellington utan kaos.



Puss och kram !

Kommentarer
Postat av: vickis

Roligt med en uppdatering!! Dock inte roligt med kaos, men det löser sig. Det gör det ju alltid!

2012-04-12 @ 12:59:42
URL: http://halvarsviktoria.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback