Brisbane

HEEJ! Efter manga timmar pa resande fot ar vi framme i Brisbane. Bade flygresan och tagresan gick fort och enkelt. Tyckte dock valdigt synd om en man pa taget.. Han reste pa fel dag, han hade biljett for den 27 feb men det var en 28.. Nar vi val kom fram till brisbane var klockan 6 pa morgonen sa vi tig det lugnt och dodade nagra timmar pa stationen innan vi borjade rora oss mot hostlet. Nar vi val kom dit la vi bara ifran oss vaskorna och drog direkt till stranden. eller aa strand och strand, det ar en jatteliten konstgjord strand. Vi var bada sugna pa att trana sa tog en liten joggingtur i omradet runt stranden. Helt klart underbart !! Har inte tranat pa evigheter sa var valdigt skont att fa rora pa sig lite. Dock var det ganska jobbigt i denna varme. Efter vi checkat in pa hostlet kanns det bra. Det ar frascht och med en terass med en fin utsikt over staden. Dar kommer vi nog att trivas! Ska bli spannande att se vilka vara rumskamrater ar. Just nu sitter vi pa peterpan, det ar en resebyra kan man saga. Vi ska kolla upp Whitsundays och fraiser island. Det ar nagot vi bada vill gora sa hoppas inte det ar allfor dyrt! Imorgon funderar vi pa att aka till en djurpark. Ska bli himla kul om vi gor det, vill sa garna se sota koaler! Ha en fin dag!

hello Australia

Sitter nu i Australien igen och njuter av att jag slapp övervikt på väskan. Både min och Viktorias väska vägde 14,9kg, yeey! Om 8 timmar sätter vi oss på tåget. Får se vad vi hittar på nu.. hm blir nog mcdonalds haha Hejsvej gott folk!

27 feb

Goddag ! Sitter just nu och väntar på mat. Om några timmar beger vi oss till flygplatsen. Längtar tills vi är framme i Brisbane så vi kan duscha haha. Har varit riktigt varmt idag, är ca 30 grader nu när kl är halv 5. På vi har svettats en hel del idag. Eftersom vi checkade ut imorse har vi bara kunnat duscha vid poolen och man blir inte så ren som man vill bli. Vårat flyg lyfter kl 10 och ska vara framme kl 7 på morgonen i Sydney. då blir det att spendera några timmar i stan för vårat tåg som ska ta oss vidare går kl 4. Vi ska sitta på tåget i ca 14 timmar. Som tur är ska vårat hostel ligga centralt så ska nog vara ganska lätt att hitta dit. När vi kommer dit kan vi äntligen duscha igen. Kommer vi vara äckliga eller ? Haha ! Låter väldigt negativ nu, inte med mening! Tycker det ska bli jätteskönt att komma tillbaka till australien och få lite mer struktur i vardagen. Nu kommer maten så mt ska det ätas ! Hajhaj.

Vänner

Vill tacka mina kära vänner för tio underbara dagar !!

Ses snart igen!

26 feb

Hejsan ! Vi vinkade hejdå till tjejerna för ungefär 3 timmar sedan. Det blev genast tyst och tomt.. vi har haft det underbart våra tio dagar tillsammans, massa sol och bad. Det är nu min och Viktorias resa börjar på riktigt! Imorgon kväll flyger vi till Sydney. Vi är framme väldigt tidigt så får en halv dag i staden. Kl 4 på dagen (i övermorgon) sätter vi oss på tåget som ska ta oss till Brisbane. Vi flyger och åker tåg på natten. Vilket är kanon för då kan vi förhoppningsvis sova mycket så tiden går fort men framförallt behöver vi inte slänga pengar på boende dessa 2 nätter. Ska försöka tvätta lite kläder idag så man är fräsch när man kommer tillbaka till underbara Australien. Träffade några från Australien äromdagen och dom sa att future music är riktigt bra, LÄNGTAR !!! Nu blir det att njuta av sista dagen på stranden här på Bali, ha det så bra !

En underbar dag.

Sista dagen med gänget!

Dags att mysa och njuta av tjejernas sällskap, imorrn är det bara jag och Viktoria igen. Då börjar resan på riktigt!

Ha en bra dag gott folk.

24 feb

Snart skiljs vi åt igen. 2dagar kvar med gänget. Surfade idag igen och gud vad kul det är ! Dock är jag väldigt dålig men övning ger ju färdighet så en vacker dag är jag grym. Tänkte lägga upp bilder men nejnej det ville inte datan att jag skulle göra.. Fick upp tre bilder iaf innan den började att strula. Gili Trawangan. Nu är dags för mat.

Just nu, lunch.

23 feb

Hejsan ! Nu har vi även surfat, GUUD vad kul det var !!! Riktigt svårt men får testa snart igen. Vi hade 3 lärare på oss 6 tjejer och jag och Anna hade oturen att få den sämsta. Tror han blev lite grinig när jag och Anna inte var så duktiga.. haha aldrig bränt sönder mina ben så mycket som igår. Blev att man glömde bort att man var i solen för man var så fokuserad på att försöka ställa sig upp på brädan. vi har även kollat in shoppingen här i Kuta. Man märker hur desperata försäljarna är, kan få ned priset så fruktansvärt mycket. Har fått köpt mig ett par solglasögon för hela 23 kr. Ikväll är sista kvällen i Kuta innan vi förflyttar oss till Seminyak. Nu är det endast 3 nätter kvar med tjejerna. Kommer helt klart sakna dom. Sedan är det bara jag och Viktoria igen men är galet taggad på att komma tillbaka till Australien. Första stoppet där blir Brisban. Ha en bra dag!

21 feb

Hejsan ! Gud vad kul det var idag ! Finns några bilder på facebook, försökte lägga upp bilder här när jag satt med datan men fungerade inte .. men detta gjorde vi idag! Imorgon åker vi till Kuta. Kan bli kul! Pöss

Feb 20

Hejsan gott folk ! Vi sitter nu på starbucks i Ubud här på bali. Myser till det i det dåliga vädret. Det har regnat en stor del av dagen. Vi åkte båt från tarangwan där tjejerna fick se delfiner.(jag sov) har 2 nätter här innan vi åker vidare till Kuta. Funderar på forsränning imorrn, kan bli kul !! Bjuder på en bild från stranden igår, dock taget med mobilen. Ha en fin dag!

19 feb

God afton ! Sitter just nu och kollar boende på bali. Imorgon lämnar vi Trawangan. Har varit en riktigt skön dag. Har bara hängt på stranden och ätit glass, Mumms ! Börjar få lite färg nu, snart ikapp brudarna från Thailand. Haha kanske inte riktigt men börjar få lite ränder. Hejsvej, ha en trevlig dag !

Trawangan

18 feb

Goddag ! Snart dags att gå ut och hitta någon mysig restaurang. Varit på en snorkeltur idag och vi fick se sköldpaddor. Det var en som var ca 2 m under oss när vi var i vattnet ! Grymt! Har nu bytt boende så vi bor mer i centrum om man nu kan lalla det här på giliön. Så himla skönt att slippa åka häst och vagn. Usch vad man tyckte synd om de stackars hästarna! Fungerar inte att lägga in bilder.. försöker snart igen. Hajsvaj

sol

Hejsan ! Äntligen är det sol och bad !!! Sitter nu på stranden på hotellet och njuter av livet. Jättefint hotell och vi har en natt kvar här på detta hotell. Vi kommer nog förflytta oss till andra sidan ön imorrn. Igår var en dag full av äventyr.. dagen började med att jag och Viktoria skulle fixa ett hotell här på giliön terangwan. Vi hittade nästan inga och dom vi väl hitta var dyra! Efter några timmar av kämpade bestämde vi oss för ett hotell men sen fungerade det inte att boka.. vårat tålamod testades. Usch vad jobbigt det var haha. sen åkte vi till balis flygplats och träffade tjejerna och galet vad underbart det var att träffa dom !!! Sen skulle vi ta oss till giliöarna... Vi tog en taxi som skulle ta oss till båten. Vi kom dit men då hade den sista båten gått. Efter många om och men åkte vi vidare till ett annat ställe där det skulle gå en annan båt. Vi kom dit och fick köpt biljett till båten som skulle ta oss hit. Säljaren var stressad och sa att båten gick mm 10 min. Vi kom på båten måh klutade oss tillbaka då vi skulle sitta där i 5 timmar. Efter ett par timmar fick vi reda på att båten inte alls skulle ta oss hit.. Båten åkte till lombok och därifrån skulle vi ta en annan båt men hamnen stängde kl 6 och vi kom dit 8. Man fick lite panik. Vi ringde dom vi köpt biljetten av och fixade fram numret till hotellet. Usch vad jobbigt det var !! Vi kom fram stod en man från det företaget vi köpte båtbiljetten. Han ville att ti skulle sova på lombok en natt och ta en tidig båt dagen efter (idag) för det inte gick någon båt. När vi prata med hotellet skulle det visst gå att åka båt hit. Prat hit och dit.. det hela slutade med att vi åkte bil i 1,5 h och sen fick en privat båt hit. När vi väl kom hit visste fick vi åka häst och vagn till hotellet. Stackars hästar som fick dra på oss och våra tunga väskor. Nu är det underbart när vi väl sitter här på vårt 5 stjärniga hotell. Äntligen kan vi slappna av och njuta av livet ! Pöss

15 feb

Hejsan ! Nu sitter vi på flygplatsen här i Sydney. Alla som känner mig vet att jag väldigt lätt blir nervös. Självklart ska jag bli vald att delta i något test.. jag gick igenom säkerhetskontrollen och när ti precis ska gå därifrån kommer en kvinna fram och ber mig att gå åt sidan för hon vill kolla extra i väskan. Jag blev så nervös haha. vet att jag inte har något farligt med mig men ändå. Som tur var var det bara ett test. Jag hade blivit slumpmässigt utvald och tog endast 2 min. Just det, våra väskor vägde för mycket.. 50 dollar var, yeey ! Bali nästa !

sydney

Tjoho! Idag är det sista kvällen i Sydney. Gick precis ifrån Pernilla och Agnes, hade en myskväll. Har hänt mycket sen sist. Jag fick köpt mina levisshorts !! Vi har vandrat runt, varit på manly Beach, kollat i affärer, träffat mer Uddevalla människor, varit på middag hos Pernilla och Agnes, gick ut med våra rumskamrater, gick över bron och mycket mer. Blir ett snabbt inlägg då jag sitter på mcdonalds. Haha ska lägga upp bilder så fort jag kan, har massa ! Hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag gott folk. Dags att gå hem och sova för imorrn ska vi upp tidigt. Flyger till Bali imorrn på eftermiddagen och har mycket vi ska göra innan. Ha en bra dag!

10 feb

Hej ! Nu har vi lämnat bondi Beach och flyttat in till stan. Ska snart möta upp Pernilla och Agnes. Vi ska på levis shorts jakt ! Dom är så grymt snygga, vill ha nu !!! När vi vaknade igår flög vi upp ur sängen. Enligt väderrapporterna skulle det ha regnat men när vi vaknade var det blå himmel. Vi nästan sprang till stranden. Haha det blev en riktigt skön dag på stranden och dagen avslutades med en tobleronedrink, mumsigt! Berättade jag att vi var på pancakes on the rocks härom dagen ? Det var dom godaste pannkakorna jag någonsin har ätit. tog tom kort på dom.. haha så grymma var dom men nu fungerar det inte att ladda upp bilden.. Just det, vi har bokat future Music !!!!! Kommer blir AWESOME ! Ha en bra dag !

8 februari

Hejsan ! Nu har vi INTERNET !! yeeey, så himla underbart ! Har hänt lite sen sist. Vi har äntligen fått spendera en dag på stranden, dock brände vi oss.. men underbart var det !
Sen deltog vi i ett crabrace och gissa vad ? Viktorias krabba vann och min kom tvåa !! Riktigt kul, viktoria fick en grymt snygg t-shirt och jag fick en keps.
Sedan har vi spanat in operahuset och vandrat runt i stan. Träffat Pernilla och Agnes lite mer också. Var med dom hela kvällen igår, dom fick visa runt lite. Slutade med att jag sov över och fick underbart goda scones till frukost. Nog med text. Här kommer en del bilder.

Måste säga att blue mountains var riktigt grymt. Vi hade väldigt tur, vi träffade två supertrevliga svenska killar på hostlet i Collaroy. De hade en bil och skulle köra till blue mountains och frågade om vi ville med. Vi hänkade och det blev väldigt billigt. Sparade en hel del påatt ta bilen dit själva!

Här ser man hur röd,bränd jag blev efter en dag i solen.

Hoppas det inte är allt för dåligt väder där hemma i Sverige. Här har vi regn och är inte så varmt som jag önskade. Det är mulet nästan varje dag.. Ska regna hela veckan men jag håller tummarna för sol. Vill kunna vara på stranden nu när vi bor vid Bondi. Händer inte det så är det förhoppningsvis bättre väder på Bali. GUUUD vad jag längtar till Bali!!!! Kommer bli så underbart att få träffa Henny, Anna, Alva och Louise.

Ha det så bra och ta hand om Uddevalla!

Puss och kram !

donkan

God afton gott folk ! Blir inte att jag uppdateras så ofta för det är så dyrt med Internet ! Sitter på donkan och lånar deras WiFi haha Har hänt en del sen sist. Våran rumskamrat luktade inte bara svett hon snarkade även, riktigt högt !! Igår vandrade vi runt i stan och kollade läget, grym stad !! Dock regnade det och var kallt.. efter några timmar i stan fick vi tag på Pernilla så vi avslutade dagen hemma hos Pernilla och Agnes. Riktigt skönt att kunna fråga någon som är i stan och har lite koll. Idag har vi varit på blue mountains. Galet vad vackert det är ! Tog en del bilder, lägger upp dom nästa gång jag får internet på datan! Vi hade tur med vädret, roligt och varmt ! Ska även bli fint väder imorrn, då blir det stranden. Hoppas inte vattnet är för kallt ! Ha en underbar dag, pöss !

Collaroy

Hejsan gott folk ! Nu har det hänt mycket sen sist. Vi lämnade pappa på flygplatsen och åkte mot Sydney. Första mellanlandningen var i London, där vi skulle vara i 9 timmar. Vi bestämde oss för att åka in till stan och kolla lite. Vi fick se Big ben och piccadilly circus, dock var det väldigt kallt ! Sen åkte vi tillbaka till flygplatsen och yrrade runt. heathrow är ingen liten flygplats... Sedan hoppade vi på flyget igen. Gick hur bra som helst. Det fanns massor av filmer och välja mellan. tycker lite synd om människorna bredvid mig som fick utsättas för mitt skratt, försökte hålla det inne men gick inte när jag kollade på den underbara filmen "crazy, stupid love". haha När vi väl var framme skulle vi hitta till collaroy, vi åkte en buss tillsammans med några riktigt trevliga män. Fick många bra tips och även ett erbjudande om fika imorrn. När vi väl kom in på rummet var det så otroligt skönt att få av ryggsäcken. den väger blyyyy, fattar inte vad jag har med mig .. kommer vara biff när jag kommer hem ! När vi kom in på rummet såg vi att vi delar med en annan kvinna, som är 43 år och luktar ganska mycket svett.. Vi tänkte kolla in stället och duktiga vi tog en springtur. erkänn hurtigt?! Synd bara att vädret är skrot !!! Regnar och är kallt.

Vi skulle egentligen haft 3 nätter här men nu blir det bara en. Bondi nästa ! Här kommer lite bilder.

eeeuugh det luktar kiss ! haha så skön bild !