Cairns

Nu sitter vi på hostlet och väntar på att möta upp Anna och Kajsa, ska äta på deras hostel! Har fått gratis kupong. Vi köpte svensk knäckebröd igår. MUUUUMMS !

Vi har nu spenderat två dagar här i Cairns och vi har inte gjort speciellt mycket, hängt vid lagoonen och kollat runt i stan. Vi besökte även ett shoppingcenter idag. Mina sandaler har gått söner och behöver ett par lång byxor till nya zeeland men hittar inga varken byxor eller skor som jag vill ha.. Antingen är dom jättefula eller svindyra!

Whitsundays var grymt!!! Vi var dock 38 tjejer och 6 killar, men det var riktigt kul ändå ! Första dagen åkte vi till stället där vi skulle sova och lekte lekar. Andra dagen åkte vi till white heaven beach som var jättevacker. Sedan åkte vi vidare till ett ställe och snorklade. Jag och linköpingbrudarna hade varsin flytpinne. Det softaste jag har gjort. Guiderna kastade fiskmat på oss så alla fiskarna kom och i princip hoppade på oss. En av linköpingtjejerna blev livrädd och gud vad vi andra garva!  Efter det var det mat och lekar. Senare på kvällen simmade det en massa delfiner och bebisvithajar runt båten, då menar jag verkligen precis bredvid båten! Vi satt och bara kolla på dom i säkert två timmar. Det var sånt som man ser på tv och bilder men aldrig tror att man kommer få se i verkligheten.
Sista dagen snorklade jag bland nemo och elvis. Elvis var en enorm fisk! Vi fick se riktigt många fiskar, dom var överallt och självklart fick vi se korallrevet. Tre riktigt underbara dagar fick vi på havet!

Kommentarer
Postat av: Samantha

Hej hoppas ni har det bra! Jag t'nkte bara fraga om hostelen i Australien ar bra utrustade? Far man lakan till sangen? Finns det bra med utrustning i koken? :)

Ha en fortsatt underbar resa!

2012-03-29 @ 04:51:21
URL: http://morrison.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback