sol

Hejsan ! Äntligen är det sol och bad !!! Sitter nu på stranden på hotellet och njuter av livet. Jättefint hotell och vi har en natt kvar här på detta hotell. Vi kommer nog förflytta oss till andra sidan ön imorrn. Igår var en dag full av äventyr.. dagen började med att jag och Viktoria skulle fixa ett hotell här på giliön terangwan. Vi hittade nästan inga och dom vi väl hitta var dyra! Efter några timmar av kämpade bestämde vi oss för ett hotell men sen fungerade det inte att boka.. vårat tålamod testades. Usch vad jobbigt det var haha. sen åkte vi till balis flygplats och träffade tjejerna och galet vad underbart det var att träffa dom !!! Sen skulle vi ta oss till giliöarna... Vi tog en taxi som skulle ta oss till båten. Vi kom dit men då hade den sista båten gått. Efter många om och men åkte vi vidare till ett annat ställe där det skulle gå en annan båt. Vi kom dit och fick köpt biljett till båten som skulle ta oss hit. Säljaren var stressad och sa att båten gick mm 10 min. Vi kom på båten måh klutade oss tillbaka då vi skulle sitta där i 5 timmar. Efter ett par timmar fick vi reda på att båten inte alls skulle ta oss hit.. Båten åkte till lombok och därifrån skulle vi ta en annan båt men hamnen stängde kl 6 och vi kom dit 8. Man fick lite panik. Vi ringde dom vi köpt biljetten av och fixade fram numret till hotellet. Usch vad jobbigt det var !! Vi kom fram stod en man från det företaget vi köpte båtbiljetten. Han ville att ti skulle sova på lombok en natt och ta en tidig båt dagen efter (idag) för det inte gick någon båt. När vi prata med hotellet skulle det visst gå att åka båt hit. Prat hit och dit.. det hela slutade med att vi åkte bil i 1,5 h och sen fick en privat båt hit. När vi väl kom hit visste fick vi åka häst och vagn till hotellet. Stackars hästar som fick dra på oss och våra tunga väskor. Nu är det underbart när vi väl sitter här på vårt 5 stjärniga hotell. Äntligen kan vi slappna av och njuta av livet ! Pöss